Különösen nagy a kihívás, ha műfajváltás történik, mint most: a Győri Balettet vezető Velekei László egész estés koreográfiája markánsan saját, korábban nem ismert olvasatot kínál.
„Ez nem a Peer Gynt, ez az én Peer Gyntöm. Alakja homályos tükör, amelyben mintha magamat látnám” - mondja Velekei László, a Győrben 2022 telén bemutatott kétfelvonásos darab koreográfusa. Henrik Ibsen monumentális emberiségkölteménye nagy prózai színházak repertoárját gazdagítja, holott a benne felbukkanó mesei és valós alakok, helyszínek, valószínűtlen és nagyon is realisztikus történések szinte megvalósíthatatlan feladat elé állítják a mindenkori színre vivőt. Talán ez lehet a Győri Balett előadásának kulcsa: az asszociáció szabadsága. A legendás táncegyüttes megfiatalított csapatát és a koreográfust olyan társalkotók segítik, mint a vadromantikus hegyeket egy szigorú kórházi miliővel összeegyeztető Bozóki Mara díszlettervező, vagy a ruháin a négy alapelemet és az emberi érhálózatot is megidéző Velich Rita jelmeztervező. Csepi Alexandra dramaturg értelmezésében kulcsszerep jut Ibsen saját, az emberi psziché és működése iránt fokozottan érdeklődő korának. Ez pedig átjárót nyit a mába: az esendő, megváltásra váró Peer Gyntöt jól ismerjük.
Rendező: Müpa
Alkotók:
asszisztens: Bajári Levente
jelmez: Velich Rita
jelmezkivitelezés: Győri Gabi
díszlet: Bozóki Mara
szcenika: Katavics Lajos
fény: Stadler Ferenc
zene: montázs
Az eredeti művet írta: Henrik Ibsen
dramaturg: Csepi Alexandra
koreográfus: Velekei László