Szauer Lilla: És miért, hogy az éjszaka
100' színház 16+
Az előadás vaksötétet és erős hanghatásokat tartalmaz.
gyerekprogramajánló
Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!
A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!
100' színház 16+
Az előadás vaksötétet és erős hanghatásokat tartalmaz.
Hogy működik az emlékezet, amikor olyasvalami történik, aminek nem szabadott volna megtörténnie? És hogyan lehet kideríteni, mi az igazság, amikor élő és halott mást állít – ugyanakkora meggyőződéssel?
„Az út másik végén kuporgó németek épp új fegyvert vetettek be. Most már géppuskával folytatták idétlenkedésüket, mintha dobozszámra gyújtogatnánk a gyufát, úgy ropogtak körülöttünk a veszett golyórajok, harciasan, mint a darazsak. A huszár szájából végül mégis kibújt néhány értelmes szó:
- Barousse őrmester az imént esett el – mondta egy szuszra.
- Hát aztán?
- Golyót kapott, amikor a kenyereskocsi elé ment, az étrapes-i úton, ezredes úr!
- Hát aztán?
- Széttépte egy gránát!
- Hát aztán! Az istenfáját!
- Meghalt, ezredes úr.
- Ez minden?
- Ez minden, ezredes úr.
- És a kenyér? – kérdezte az ezredes.”
(Louis-Ferdinand Céline: Utazás az éjszaka mélyére)
Aki korábban a világot jelentette, meghal, aki pedig nem tud nélküle élni, nélküle él tovább. És az emberben felébred a vágy, hogy megláthassa, mi van őutána – mi van, ha minden ugyanúgy megy tovább? Ha nem változtat semmin az, hogy aki mindvégig ott volt, egyszer csak már nincs többé? Mert kibírhatatlan az éjszaka, és kibírhatatlan az ébredés is, de a valódi pokol két ember között van, akik jóvátehetetlenül elpusztítják egymást, és aztán megpróbálnak visszaemlékezni arra, hogy mit csináltak. Lehunyják szemeiket a liftben, a levélszekrény előtt, az utcán, az étteremben, de az agyuk sorra olyan dolgokat párosít össze, amik különböző években, különböző helyeken történtek, úgyhogy nem marad számukra más, csak a nehézkedés. De hogy működik az emlékezet, amikor olyasvalami történik, aminek nem szabadott volna megtörténnie? És hogyan lehet kideríteni, mi az igazság, amikor élő és halott mást állít – ugyanakkora meggyőződéssel?
Szauer Lilla 2019-ben nyert felvételt a Színház- és Filmművészeti Egyetem színházi dramaturg szakára Kárpáti Péter és Fekete Ádám osztályába. 2022-ben az Emergency Exit programnak köszönhetően a ludwigsburgi ADK-tól színházrendező alapszakos, majd 2024-ben színházi dramaturg mesterszakos diplomát kapott. 2023-ban a TITÁNium pályázat nyerteseként a Trafóban mutatta be Maurice Maeterlinck Pelléas és Mélisande c. műve alapján írt előadását.
Szereplők
SEYMOUR...…............... Zsótér Sándor
EMILY.............................. Pál Emőke
HANS.............................. Téri Gáspár
SHELLEY........................ Szaplonczay Mária
Alkotók
LÁTVÁNYTERVEZŐ: Koltay Dorottya Szonja
ZENESZERZŐ: Fekete Ádám
TECHNIKUS: Lengyel Ákos Papa
PRODUKCIÓS VEZETÉS: Magnum
RENDEZŐASSZISZTENS: Vajdai Veronika
KONZULENS: Kárpáti Péter
ÍRÓ, RENDEZŐ: Szauer Lilla
Támogatók: Freeszfe Egyesület; Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
Steigervald Krisztián – Generációs élményestje – Bujtor Balázs közreműködésével
Az egyik legismertebb magyar gyerekszerző, Berg Judit gondozásában és Agócs Írisz rajzaival megjelent Maszat mesesorozat színházi adaptációja, amely 2009 óta…
A Willany Leó előadásoknál az a koncepció, hogy nincs koncepció. Különböző műfajokból érkező előadók találkoznak a Trafó stúdiójában azzal a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!