
BEETHOVENNEL A SZABADBAN
A Nemzeti Filharmonikusok koncertjei Martonvásáron
gyerekprogramajánló
Látjátok? Teli vagyunk ötletekkel, meglepetésekkel... Vajon még bálna programot is kínálunk nektek? Kattintsatok ide és meglátjátok!
A fenti linkre kattintva megtalálod az összes adatbázisunkban szereplő programot. Válogass kedvedre!
A Nemzeti Filharmonikusok koncertjei Martonvásáron
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: sobota, 12. júl 2025, 19:00
2025. július 5., szombat, 19 óra (esőnap: július 6., vasárnap)
Műsor
IV. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58
C-dúr („Kismartoni”) mise, op. 86
Kristófi Ágnes szoprán
Busa Gabriella alt
Körmendy Flórián tenor
Cserményi Zsombor basszus
Kovács Gergely zongora
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
vezényel: Somos Csaba
A Beethovennel a szabadban idei sorozatának nyitóestjén a zeneszerző két nagy jelentőségű műve csendül fel, az új utakat kereső mestert képviselve. A G-dúr zongoraverseny (1805/1806) elmélyült komolyságával és rendhagyó formai megoldásaival új utakat jelöl ki a versenymű történetében, a virtuóz csillogásról a vallomásos hangvételre helyezve át a súlypontot. A Kismartoni mise (1807) egyrészt a zeneszerző magyar kapcsolatait illusztrálja, hiszen a mű Esterházy II. Miklós herceg megrendelése nyomán, felesége névnapjára készült. A mise-megzenésítés a zenetörténeti előzményekkel ellentétben a művet sok kis egység helyett nagyobb összefüggő részekre osztja, a komponálásmódban fontos szerepet juttatva a tematikus összefüggéseknek és a hangvétel közvetlenségének. A koncerten a Nemzeti Filharmonikusokat és a Nemzeti Énekkart a kóruskarigazgatója, Somos Csaba vezényli, a versenymű szólistája a fiatal magyar zongoraművész nemzedék jeles képviselője, Kovács Gergely, a mise énekszólóit Kristófi Ágnes, Busa Gabriella, Körmendy Flórián és Cserményi Zsombor személyében a Nemzeti Énekkar művészei adják elő.
2025. július 12., szombat, 19 óra (esőnap: július 13., vasárnap)
Műsor
Coriolan-nyitány, op. 62
F-dúr románc, op. 50
G-dúr románc, op. 40
IV. (B-dúr) szimfónia, op. 60
Falvay Attila hegedű
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vezényel: Vashegyi György
Egmont, Prométheusz, Coriolan: zenéjében Beethoven szívesen állított emléket az emberiség nevezetes lázadóinak, hiszen lelki rokonait ismerte fel bennük. A Coriolan-nyitányról (1807) joggal hihetnénk, hogy Shakespeare azonos című drámájához készült, ám a vad indulatvilágú, viharos lendületű művet kortársa, Heinrich Joseph von Collin tragédiájához szánta bevezető zenének a komponista. A sötét hangulatú nyitány után hatalmas kontraszt a szólóhegedűre és zenekarra komponált F-dúr és G-dúr románc (1798, 1801): Beethoven mindkét műben szelíd arcát fordítja felénk, a kompozíciók hangvételét mérsékelt tempó, szemlélődő béke, és olykor a fohász hangvételére utaló emelkedettség jellemzi. A hegedűszólam nem virtuóz, inkább éneklő karakterű. Schumann szerint a IV. szimfónia (1806) „görög hajadon két északi titán [a III. és az V.] között”. A mű meghatározó eleme a saroktételek energiája és a derű, az élénk karaktervilág és a pergő ritmika. A hangverseny karmestere a Nemzeti Filharmonikusok főzeneigazgatója, a bécsi klasszikus zene világában kivételes otthonossággal tájékozódó Vashegyi György, a két románc hegedűszólójában Falvay Attila, a zenekar nyugalomba vonuló kiváló koncertmestere vesz búcsút húsz közös esztendő után az együttestől.
2025. július 19., szombat, 19 óra (esőnap: július 20., vasárnap)
Műsor
VI. (F-dúr, „Pastorale”) szimfónia, op. 68
VIII. (F-dúr) szimfónia, op. 93
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vezényel: Farkas Róbert
A Beethovennel a szabadban záróestjén két szimfónia alkot párost. A VI. szimfónia (1808) esetében ritka kivételesen maga Beethoven adta a Pastorale megkülönböztető jelzőt a műnek, az Ember és a Természet harmóniájára utalva. A kompozíció szelíd és derűs alaphangvételű, forradalmi újítása a programzenét előlegező ábrázoló törekvés, amelynek megfelelően minden tételnek témája van: az elsőa vidékre érkező ember derűs érzéseit idézi fel, a másodikban patakparti jelenet tanú lehetünk éneklő madarakat hallgatva, a harmadik szilaj paraszttáncot vizionál, a negyedik a váratlanul támadt vihar félelmetesen hiteles hangképe, míg a záró ötödik (mert a szimfónia formabontó módon öttételes) az elcsitult vihart követő hálaének. Az alcím nélküli VIII. szimfónia (1812) a VI.-hoz hasonlóan F-dúr hangnemű, és – a II. és a IV. rokonaként – derű, élénk lendület, kontrasztgazdagság, energia és ritmikai pezsgés jellemzi. A hangverseny karmestere, Farkas Róbert a magyar dirigensek középgenerációjának kiemelkedő képviselője. Hazai és berlini tanulmányok után sokáig főként külföldön – mindenekelőtt Németországban – aratott sikereket, 2021 szeptembere óta a MÁV Szimfonikus Zenekar vezető karmestere.
Az Alice csodaországban egy egyedülálló multimédiás produkció, amely ötvözi a táncot, az akrobatikát és a cirkuszművészetet. (esőnap: augusztus 24.)
A 90-es évek ikonikus filmvígjátékából készült musicalsiker, a West Enden és a Broadwayn már nézők millióit elcsábító Apáca Show az Erkel Színház színpadán!
A Liliom Produkció új musical bemutatója nem meglepő módon négy negyvenes gyerekkori barátnő (Alíz, Bella, Petra és Laura) viszontagságairól szól,…
Az MVM idén tizedik alkalommal hívja életre az MVM ZENERGIA egyedülálló koncertjét, amelyen találkozik a zene, a vizuális élmény és…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.